ED SHEERAN - FAQ - DUTCH

European Frequently Asked Questions (FAQs)

In de aanloop naar de verkoop van een tour krijgen we veel vragen over de shows en kaartverkoop. We hebben deze handige gids samengesteld om je wegwijs te maken in het proces. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat tickets alleen in handen komen van echte fans.

Hoe kan ik tickets kopen?

De promotoren van Ed Sheeran zijn toegewijd om de zwarte en illegale doorverkoop te bestrijden. Voor de tournee van 2025 voorzien we een mobiel digitaal ticket dat enkel en alleen verkocht wordt via de erkende verkoopkanalen.

Als de tickets zijn gekocht, ontvang je nog dezelfde dag een bevestiging via e-mail als bewijs van aankoop. Dit zijn NIET je ticket(s).

Veel dichter bij de shows ontvang je instructies over hoe je toegang krijgt tot je ticket(s). Bij aankomst bij het concert moet je als groep arriveren en je ticket(s) laten zien in aanwezigheid van de hoofdkoper. De hoofdkoper moet een identiteitsbewijs met foto hebben dat overeenkomt met de naam op de tickets.

Waar moet ik mijn officiële (“face value”) tickets kopen?

Alle officiële verkoopkanalen zullen opgelijst staan op fkpscorpio.be/artist/ed-sheeransheeran en op EdSheeran.com.

Koop alleen tickets via de erkende verkoopkanalen www.ticketmaster.be en www.eventim.be

Wanneer gaan de tickets in verkoop?

De ticketverkoop is gestart op woensdag 10 juli om 9u lokale tijd. Het eerste concert op vrijdag 8 augustus 2025 is uitverkocht. Tickets voor het tweede concert op donderdag 7 augustus 2025 zijn nu te koop.

Hoeveel kosten de ‘’face value’’ tickets?

De tickets kosten €113 - deze prijs is inclusief servicekosten en mobiliteitsbijdrage.

Zijn er speciale plaatsen en tickets voor personen met een beperking? Hoe koop ik een ticket hiervoor?

Personen met een beperking dienen speciale tickets te kopen voor gebruik van het rolstoelplatform. Zowel de mindervalide bezoeker als de begeleider hebben een mindervalidenticket nodig om gebruik te maken van het platform.

Opgelet: Deze tickets kan je enkel via Ticketmaster reserveren vanaf woensdag 10 juli om 9u lokale tijd door dit formulier in te vullen. Dit is hetzelfde tijdstip als de algemene verkoop.

De tickets voor het rolstoelplatform kosten €113 (inclusief servicekosten) en zijn beperkt in aantal.

Het maximum aantal tickets voor het rolstoelplatform staat op 2 per bestelling. De tickets zet je op naam van de persoon met een beperking, niet op naam van de begeleider. Ook voor de begeleider koop je een specifiek ticket voor het rolstoelpodium.

Let erop dat je een ticket koopt voor de juiste datum, er zijn namelijk twee concerten: donderdag 7 en vrijdag 8 augustus 2025.

Reserveren kan alleen wanneer je aan de hand van een Europese blauwe parkeerkaart of een ander officieel document je handicap kan aantonen.Wat is de niet geregulariseerde tweedehandsmarkt (of zwarte markt) en ticket doorverkoop?

De onethische tweedehands doorverkoop ontstaat wanneer mensen tickets kopen aan nominale waarde en die dan doorverkopen aan duurdere prijzen via methodes en websites die niet werden goedgekeurd door de artiest. Dit ontzegt de echte fans de mogelijkheid om tickets te kopen aan nominale waarde. 

Ticketzwendelaars en niet-geautoriseerde doorverkopers gebruiken meerdere betaalkaarten, valse identiteiten en geavanceerde computerprogramma’s (‘bots’) om grote hoeveelheden tickets aan te kopen die ze dan te koop aanbieden voor doorverkoop aan overdreven hoge prijzen. 

Hoeveel tickets mag ik kopen?

Je kan maximaal 6 tickets per bestelling aankopen. Dit is om zoveel mogelijk mensen een eerlijke kans te geven om tickets te kopen. 

Alle tickets van één bestelling zijn gelinkt aan het gsm-nummer dat je opgeeft tijdens je bestelling. Op de dag van de show moet het hele gezelschap op hetzelfde tijdstip aankomen, samen met de persoon die de tickets kocht en ze op zijn/haar mobiele smartphone heeft staan. 

Opgelet! Transacties die gedetecteerd worden als botaankopen, patronen gecreëerd om dubbele accounts aan te maken om zo meer tickets te kopen dan de toegestane limiet of alle acties die een verdachte aankoop suggereren die de ticketlimiet overschrijdt, zullen geannuleerd worden. 

Wat is een Lead Purchaser/hoofdkoper?

Een Lead Purchaser/hoofdkoper is de naam van de kaarthouder of de naam die is ingevoerd tijdens het aankoopproces. Je vindt de naam van de Lead Purchase/hoofdkoperr in de bevestigingsmail en op je ticket.

Het is belangrijk dat de hoofdaankoper met zijn groep en bijbehorend geldig identiteitsbewijs met foto het evenement binnenkomt.

Wat als we met een grotere groep/familie willen komen?

Je zal moeten proberen om een andere bestelling met een ander mobiel toestel te doen. 

Kan ik tickets als Cadeau kopen?  

Een identiteitsbewijs met foto en de achternaam van de hoofdkoper is een vereiste voor toegang, de andere tickets die door die persoon zijn gekocht kunnen voor andere mensen worden gebruikt zolang ze ALLEMAAL bij de hoofdkoper zijn. Als je tickets als cadeau wilt kopen, moet je ook aanwezig zijn om je ontvangers toegang te geven tot de show.

Wat zijn de vereisten om het concert te betreden?

Om toegang te krijgen tot het concert moet je je ticket meenemen met een duidelijke en onbeschadigde barcode zichtbaar. Het kan nodig zijn om je boekingsbevestiging per e-mail te laten zien en een geldig identiteitsbewijs met foto dat overeenkomt met de naam op de bevestiging.

Geaccepteerde vormen van foto-ID zijn - Een geldig rijbewijs (inclusief voorlopig rijbewijs), een geldig of recent verlopen paspoort (mits de foto een goede gelijkenis is met de houder).

Zijn er leeftijdsrestricties?

Geen kinderen onder de 5 jaar toegelaten. Fans onder de 16 jaar moeten vergezeld worden door een volwassene.

Alle leeftijdsrestricties worden duidelijk vermeld op de verkooppagina van de website van de erkende ticketverkopers.

Ik kan mijn bevestigingsmail niet vinden?

Controleer in eerste instantie je map met ongewenste e-mail of spam. In drukke periodes kan het tot 24 uur duren voordat bevestigingsmails aankomen. Als je nog steeds geen bevestiging hebt ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice van het ticketbureau waar je denkt geboekt te hebben. Als je niet zeker weet bij welk bedrijf je hebt gekocht, staat dit meestal op je creditcard- of bankafschrift.

De batterij van mijn smartphone is leeg dus ik krijg geen toegang tot mijn ticket. Wat nu?

Zorg ervoor dat je telefoon smartphone volledig is opgeladen voor je thuis vertrekt om dit te vermijden. Als je toch zonder batterij zou vallen, kan je je tot de box officehelpdesk aan de ingang wenden waar iemand je kan helpen om je bestelling terug te vinden.

Wat als ik mijn smartphone verlies of van gsmnummer verander voor de show?

Contacteer ons hier voor support.

Ik kan niet meer gaan en moet mijn ticket verkopen. Wat moet ik doen?

De officiële doorverkoop van tickets wordt tot 14 dagen voor de show vrijgegeven. Het doorverkopen van Ed Sheeran tickets is strikt verboden, behalve via het officiële platform voor doorverkoop van de nominale waarde. De volledige details worden binnen een maand voor de show bekendgemaakt.

Elk Ed Sheeran ticket dat elders te koop wordt aangeboden, on- of offline (inclusief Viagogo of een andere niet-geautoriseerde bron, inclusief alle secundaire ticketverkoopsites), zal resulteren in de annulering van de gehele oorspronkelijke boeking. De oorspronkelijke koper en zijn gezelschap zal de toegang worden geweigerd en alle andere aankopen die zij in hun bezit hebben, zullen ook worden geannuleerd.

Wanneer ontvangen we onze tickets?

Je ticket(s) worden tot 14 dagen voor het evenement geleverd. Raadpleeg je bevestigingsmail of ticketagent voor informatie over de bezorgmethode.

Wat kan ik wel/niet meenemen? Zijn camera’s toegelaten?

Verboden zijn: paraplu’s, flessen, blikjes, gevaarlijk en/of scherpe voorwerpen, (vuur)wapens, drugs, alcohol, vuurwerk, selfiesticks, drones, megafoons, huisdieren (met uitzondering van blindengeleidehond voor mindervaliden).

Professionele camera’s (dit zijn camera’s met afneembare lens), video- en opnamemateriaal zijn strikt verboden. Camera’s voor persoonlijk gebruik en camera’s op je telefoon zijn toegestaan.

Betreden van het terrein impliceert instemming met mogelijke fouillering. Bij weigering wordt de toegang verboden. Er zijn geen kampeermogelijkheden voorzien.

De organisator kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor verlies, diefstal, schade en/of, ongevallen.

Hoe vroeg moeten we komen?

Kijk op de websites van de kassa's voor de openingstijden van de deuren en zorg dat je genoeg tijd hebt om binnen te komen voor aanvang van de show.

Ik kan niet binnen met mijn tickets, het scannen is mislukt en ik kan niet door aan de ingang. Wat nu?

Geen zorgen, we proberen je te helpen. Begeef je in eerste instantie naar de box officehelpdesk aan de ingang waar iemand je kan helpen uit te zoeken wat er misging.

Opgelet! Koop geen ticket(s) van iemand die je niet kent zowel in persoon als op straat of van een onbevoegde tweedehands ticketwebsite.

Wat doe je nog meer om de secundaire markt tegen te gaan? 

Je ticket(s) zijn gekoppeld aan je account bij de officiële ticketagent van je keuze. Dit betekent dat je ticket en de individuele gegevens die je bij de aankoop hebt opgegeven, aan elkaar zijn gekoppeld. Als een ticket wordt doorverkocht op een andere manier dan via de officiële doorverkoop van tickets tegen nominale waarde, wordt je de toegang tot de locatie geweigerd.

Contact Eventim

Voor klantsupport:

https://www.eventim.nl/klantenservice

+31 (0)88 011 2610 (lokaal tarief) – voor vragen nádat er geboekt is.

Voor het telefonisch bestellen van tickets gelden onderstaande nummers:

Vanuit NL: 0900-1353 (60 cpm)

Vanuit BE: 0900-51000 (50 cpm, alléén bereikbaar vanaf een vaste telefoonlijn)

Contact Ticketmaster

Ticketmaster Help

Stel je vraag rechtstreeks in jouw account. Voor meer info, klik hier.